Een creatief, gedreven en pragmatisch PR-bureau voor de toeristische, lifestyle en culturele sector.
Lid van Travel Lifestyle Network, een internationaal netwerk van toeristische PR-bureaus.
‘We leven in een andere tijd en dat moeten we accepteren.’ Het was de covertitel van het toeristisch vakblad Travelpro van afgelopen week en het zouden onbedoeld wel eens zeer profetische woorden kunnen worden na het drama van afgelopen vrijdag. Je vraagt je af of de terroristen met opzet vrijdag de 13e hebben gepland om hun monstrueuze gruwelen uit te voeren.
Het begrip ‘multiculturele samenleving’ zou haast geschrapt kunnen worden uit de Van Dale. Mensen – wie heeft ze ooit de meeste intellectuele levensvorm genoemd? – blijken moeilijk in staat om samen te leven. Symbiose is een hartenkreet, maar angst en machteloosheid beginnen ons dagelijks leven te domineren.
Tekst: John Lennon, Cartoon: Pablo Stanley
Terrorisme is maar drie letters verwijderd van toerisme. De onmenselijke daden van de afgelopen jaren – MH17, de Twin Towers, Tunesië, Egypte, Turkije, de Russische Airbus, Beiroet – hebben ook hun effect op de reissector. Consumenten annuleren hun vakantie of laten het omboeken - reisorganisaties maken overuren om de veroorzaakte ellende weer enigszins in goede banen te leiden. Laten we vooral ook niet de impact vergeten die het heeft in deze landen zelf, waar toerisme vaak een van de belangrijkste economische pijlers is. De gids, de souvenir-verkoper, de schoonmaaksters en die tienduizenden – zo niet honderdduizenden anderen – zijn brodeloos gemaakt. Ook dat is een terreurdaad, omdat een handjevol barbaren er niet mee om kan gaan dat opvattingen en meningen mogen verschillen.
Op termijn zouden onze vakantiebestemmingen niet bepaald gaan worden door verkeersbureaus, touroperators of PR-bureaus maar door terroristische groeperingen en brandhaarden. Ondenkbaar en ontoelaatbaar natuurlijk.
Melitonabotello
Hoe radeloos we allemaal ook mogen zijn, het mag niet tot wanhoop leiden. De aanval van vrijdag mag niet onbeantwoord blijven. Ik heb dit weekend dan ook mijn eigen ‘wapens’ ingezet tegen terrorisme: mijn wandelvakantie geboekt voor eind december. De komende twee dagen bezoeken wij met twee Franse klanten verschillende redacties – het was gepland en we gaan er gewoon mee door. En wij laten ons niet uit het veld slaan en gaan door met onze voorbereidingen om de Europese Stedenreizen Persdag in 2016 ook in Parijs te organiseren.
Jean Jullien
De show must go on, het leven en werken van alledag moet gewoon doorgaan. Het recht op een glas wijn drinken op een terras, een muziekconcert bezoeken en op vakantie gaan zal ons nooit en te nimmer door wie dan ook ontnomen kunnen worden. Want dat zou het einde van onze beschaving betekenen.
Ik hoop dat de stand van Atout France op de aankomende Vakantiebeurs in januari flink in de belangstelling zal staan bij Nederlanders om zich te oriënteren op een mooie reis in dit prachtige vakantieland.
Zal een 'staycation' over 100 jaar gemeengoed zijn.
Duurzaam toerisme een te-ver-van-mijn-bed-show? Dat hoeft niet.
Wilt u ons aub fatsoenlijk bejegenen.
Hoe radeloos we allemaal ook mogen zijn, het mag niet tot wanhoop leiden.
want het wordt nimmer meer zoals het was.
Mag het een onsje méér fatsoen zijn aub!
Vakantiebeurzen - het zijn net dierentuinen.
Over reisindustrietje pesten en bespottelijke stuntprijzen.
Waarom besteedt de reissector niet meer aandacht aan dit fenomeen?
Nee, het is geen typefout noch een acroniem. Wel onze toekomst.
Over een week of 2 krijgt Nederland weer massaal het jaarlijkse vakantiegeld. Maar de reissector kan er naar fluiten.
De informatie-overload neemt absurde proporties aan.
Over de Aad Struijs persprijs en bloggers...
Over OAD, trendwachters en de nieuwe realiteit.
Zijn we de Vakantiebeurs beu?
De fulltime reisjournalist in ieder geval wel.
De hotelindustrie zou van deze vraag wakker moeten liggen.
Iedereen irriteert zich er aan. Maar niemand doet er wat aan.
Ik kan het woord niet meer horen. Het begint met een ‘r’ en eindigt op een ‘e’. En dan heb ik het niet over rapalje.